Product Information Management

Deliver a better overall customer experience by creating one single source of product information

Om de perfecte klantervaring te realiseren waarmee u zich van de concurrentie kan onderscheiden, is het nodig om de klant te voorzien van nauwkeurige product informatie over alle kanalen heen. Rijke en nauwkeurige product informatie moet beschikbaar zijn in elk klantcontactpunt, van de e-commerce website tot het elektronische prijskaartje in de fysieke winkel, van de mobiele app tot de postordercatalogus en in het POS-systeem. Het is essentieel om deze klantcontactpunten snel te kunnen voorzien van rijke en accurate productdata. Dit is waar Squadra’s kennis van Product Informatie Management van pas komt. Met PIM creëer je “one single version of the truth” die betrouwbare data levert aan elk systeem en bedrijfsproces.

Master Data Management

Bouw een stevige, betrouwbare gegevensbasis voor uw bedrijf

De hoeveelheid data in bedrijven groeit snel, evenals het aantal systemen en processen dat die informatie nodig heeft. Daarom worden bedrijven vaak geconfronteerd met uitdagingen als gevolg van complexe systeemlandschappen, data die verspreid is over meerdere afdelingen en systemen (silo’s), gegevensinvoer in meerdere processen en applicaties, gebrek aan geïntegreerde processen en systemen, geen duidelijke data definities, beperkte “mastering” van data, ongecontroleerde wijzigingen, gebrek aan data eigenaarschap enzovoort. Dit leidt tot allerlei problemen ten aanzien van de datakwaliteit, zoals onnauwkeurige, inconsistente, gedupliceerde en gefragmenteerde data wat een enorme impact op de bedrijfsvoering kan hebben. Dit resulteert in fouten, een gebrek aan vertrouwen in het systeem, veel handmatig werk (kosten, tijdrovend), supply chain inefficiënties, verlies van klantloyaliteit, slechte financiële consolidatie en ineffectieve marketinginspanningen. MDM bewaakt en stroomlijnt de manier waarop stamgegevens binnen het bedrijf worden ingevoerd, verwerkt, bewaakt en gewijzigd, wat resulteert in één enkele versie van de waarheid en waardoor verschillende afdelingen en systemen gesynchroniseerd blijven met betrekking tot hun cruciale data.

Squadra, specialisten in Master Data Management

Het team van Squadra heeft diepgaande kennis en ervaring op alle gebieden van PIM en MDM. Door ons SCOPE-raamwerk te gebruiken, helpen we u om één versie van de waarheid te creëren als randvoorwaarde voor succes. Squadra bereikt resultaten door een perfecte balans te vinden tussen de vier belangrijkste elementen van elke transformatie-inspanning: de data zelf, de bedrijfsprocessen, de ondersteunende systemen en de organisatie, inclusief haar mensen en capaciteiten, evenals de organisatiestructuur en governance.

Met behulp van Squadra’s SCOPE © aanpak helpen wij om een complete oplossing te creëren die geschikt is voor het beoogde doel. Wij helpen onze klanten met hun PIM en MDM uitdagingen door het leveren van diensten die variëren van Strategie, Maturity Assessments, Awareness workshops en pakketselecties tot Business Programma/Project Management, Vendor Reviews, Implementatie en Operationele verbeteringen.

”One of the largest retailer in The Netherlands requested from one of the manufactures to submit 300+ product data fields within a short timeframe. Data had to be gathered from different systems, sources and departments. This was only possible with a central maintained product data repository!”

Business drivers voor een PIM oplossing:

  • Zakelijke drijfveren voor een PIM oplossing
  • Voldoen aan de marktbehoefte van rijke productdata om concurrerend te blijven
  • Hogere klanttevredenheid door hoogwaardige product informatie
  • Voorwaarde voor een e-Commerce bedrijfsmodel
  • Verhoogde conversie ratio’s
  • Snellere time-to-market
  • Efficiëntere bedrijfsvoering
  • Verhoogde data kwaliteit en nauwkeurigheid 
  • Naleving van de regelgeving

“The goal of Master Data Management is to enable an organisation to be more efficient, get more value from its data and provide an optimal customer experience”

Business drivers voor een MDM oplossing:

  • Omnichannel-consistentie
  • Gesegmenteerde waardeproposities
  • Verbeterde klantinzichten
  • Verhoogde loyaliteit en CLTV
  • Hogere marketingeffectiviteit
  • Verbeterde time-to-market
  • Verbeterde uitgavenanalyse
  • Het “First time right” creëren van klanten, producten, leveranciers, activa enz.
  • Efficiënte in de bedrijfsvoering (minder handmatig werk en herbewerking)
  • Vermindering van retourstromen
  • Lagere integratiekosten
  • Minder compliancy-risico’s
  • Data gestuurde besluitvorming en nauwkeurige rapportage
  • Versnel M & A-integratie

Wil je meer weten?