Vorige week vond het tweede netwerkevenement van Squadra dit jaar plaats. In het Squadra kantoor in Leerdam verzamelde een groep Squadrianen, klanten en andere mensen uit het Squadra netwerk zich voor een interessant middagprogramma. Na samen wat te hebben gedronken in de kantoorkeuken ging de groep naar een van de vergaderruimtes voor een plenaire sessie. Beginnend met een presentatie van Guus van de Mond en Niek Schreurs die de aanwezigen vertelden over enkele trends in digitale marketing, vooral gericht op de impact van kunstmatige intelligentie. In totaal werden tien trends in digitale marketing aangestipt, met een interessante blik op de invloed van kunstmatige intelligentie en de effecten die dit zou kunnen hebben op het werk van elke marketeer.

Later introduceerde Henry van de Ven, de CIO van Nutreco, het publiek op het gebied van het voeren van dieren en vissen. Vanwege de continu groeiende menselijke bevolking moeten er oplossingen worden gevonden om de voedselproductie efficiënter te maken. Op dit gebied is er veel vooruitgang te boeken door digitale transformatie en optimalisatie van de voerprocessen. Er werd een voorbeeld gegeven van een garnalenkwekerij waar het sterftecijfer van de garnalen met vijftig procent kromp, door de introductie van een voersysteem dat reageerde op geluiden die garnalen maken als ze honger hebben. Na de plenaire sessie was er meer ruimte om te netwerken tijdens het walking dinner beneden bij Eetcafé de Knijp, een klein restaurantje pal onder het Squadra kantoor. In het zonnetje genoot iedereen de rest van de middag, met een drankje en wat te eten. Alles bij elkaar kijken we terug op een interessant en geslaagd evenement!