Squadra breidt dit jaar uit met maar liefst twee nieuwe units, Squadra Analytics en Squadra E-commerce. Met het aansluiten van nieuwe expertise en diensten zijn wij ervan overtuigd nóg meer bedrijven te kunnen ondersteunen op de weg naar data gedreven bedrijfsvoering.
Squadra E-commerce
E-commerce is in de loop van de jaren steeds belangrijker geworden, zowel voor B2C als B2B organisaties. Hoewel technologie ons voorziet van eindeloze mogelijkheden, blijken veel bedrijven moeite te hebben met het genereren van winst én het creëren van extra klantwaarde middels E-commerce. Erik Jansen, oprichter van Squadra E-commerce en partner van Squadra, zag de kans liggen om zulke bedrijven uit de brand te helpen: “We werken als Squadra nu al vijf jaar aan heel veel digital commerce gerelateerde vraagstukken bij onze klanten. Het was eigenlijk een heel logische groeistap om de nieuwe unit E-commerce te starten”. Het E-commerce team zal ondersteuning bieden bij het digitale transformatietraject van de commerciële organisatie van onze klanten en assisteren in de klantinteractie. Bovendien zal het team selectie- en implementatieprojecten ondersteunen, op basis van hun ervaring met een breed scala aan e-commerce software en tools én ondersteunen bij het opstellen van roadmaps om de architectuur en technologie van een organisatie echt naar een hoger niveau te tillen.
”Ik ben nu meer dan 15 jaar werkzaam voor zowel pure online als multichannel organisaties en weet dat er continue nieuwe digital commerce oplossingen en kansen komen. Maar je organisatie moet er wel klaar voor zijn om die te kunnen verzilveren. En dat betekent vaak weer een volgende stap in de digitale transformatie van commercie. Om daar klanten mee te helpen geeft geweldig veel voldoening. En als Squadra hebben we de kennis, kunde en ervaring in huis om dat te doen.”
Erik Jansen, oprichter van Squadra E-commerce
Squadra Analytics
Data wordt steeds belangrijker, zo ook in het bedrijfsleven. Niet alleen als input voor rapportages en stuurinformatie, maar in toenemende mate ook voor slimme algoritmes en nieuwe digitale diensten. Bij Squadra begrijpen we data als geen ander, en wij helpen onze klanten om meer waarde te halen uit hun data en de analytics hiervan. Analytics is een andere benaming voor het systematisch analyseren van data en statistische informatie. Recente ontwikkelingen zoals Big Data en Machine Learning maken het echter mogelijk om niet alleen terug te blikken op de prestaties, maar ook om vooruit te kijken. Mark Dumay, oprichter van Squadra Analytics en partner van Squadra kijkt dan ook met een fris perspectief vooruit: “Squadra heeft in de afgelopen vijf jaar vele klanten geholpen met Master Data Management en Machine Learning. We merken daarbij dat veel van onze klanten de ambitie hebben om datagedreven te gaan werken. De nieuwe Analytics unit zal onze klanten gaarn adviseren en begeleiden bij deze transitie.”
“Ik heb inmiddels ruim 15 jaar ervaring met analytics en procesverbetering, in zowel de energiemarkt, telecom, en nu ook wholesale & retail. Het valt me op dat veel organisaties investeren in analytics, maar vaak niet goed weten wat dit oplevert. De enorme vraag naar ervaren personeel, complexe IT-systemen en gebrekkige datakwaliteit zijn vaak bijkomende complicaties. Het geeft me veel voldoening om klanten te helpen om focus aan te brengen in hun analytics investeringen, en om te sturen op waarde. Met Squadra hebben we daarbij de kennis en ervaring in huis om niet alleen richting te geven, maar ook om de executie te versnellen.”
Mark Dumay, oprichter van Squadra Analytics.