Kennis
De laatste jaren stijgt het aantal consumenten dat online gaat winkelen. Voor e-commercebedrijven is het van groot belang om zo hoog mogelijk in zoekmachines te verschijnen om potentiële klanten naar hun website te lokken. Om de zichtbaarheid van een website voor gebruikers van een zoekmachine te vergroten, wordt hedendaags vaak Search Engine Optimization (SEO) toegepast. Het schrijven van boeiende en unieke productteksten is echter niet eenvoudig en kost vaak veel tijd. Bovendien zorgen vergelijkbare of dubbele productbeschrijvingen voor een lagere positie in de zoekmachines en moet een beschrijving informatief, realistisch en in een duidelijke taal zijn geschreven om de zichtbaarheid van het product te vergroten.
Middels het inzetten van Natural Language Processing (NLP) technieken, heeft Squadra Machine Learning Company een SaaS-product ontwikkeld ( Powertext.ai ) welke productkenmerken kan vertalen naar correcte, unieke productbeschrijvingen in +-150 verschillende talen. Het schrijven van honderden of (tien)duizenden kwalitatief hoogwaardige productbeschrijvingen kan hierdoor, middels slimme machine learning-technieken, (deels) geautomatiseerd worden. Voor klanten als BCC, Adidas en Action heeft dit geresulteerd in een verbeterde vindbaarheid in zoekmachines.
Het webinar van 25 mei liet zien op welke manieren we in staat zijn om automatisch productteksten te genereren, en wat de meerwaarde kan zijn voor digital marketing agencies. Bekijk de opname hieronder!