Squadra logo
  • Diensten 
  • Over ons 
  • Kennis 
  • Cases 
  • Carrières 
  • Contact  

  •  Taal
    • English
    • Nederlands

  •   Zoeken op deze site
  •  
  1.   Kennis
  1. Home
  2. Kennis
  3. PIM Onderzoek 2017-2018

Kennis

PIM Onderzoek 2017-2018

Ontdek hoe geavanceerde PIM-systemen productbeheer transformeren en de klantervaring verbeteren in ons nieuwste brancheonderzoek.
5 oktober 2020 • 2 min leestijd
MDM  
MDM  
PIM Onderzoek 2017-2018
Deel artikel:
Squadra
Link gekopieerd naar clipboard

Productinformatie wordt door steeds meer bedrijven gezien als een randvoorwaarde om de optimale Customer Experience te kunnen bieden en vervolgens producten te verkopen. Productinformatie management (PIM) krijgt steeds vaker de aandacht die het verdiend. Er is een duidelijke toename in het aantal bedrijven waar geavanceerde PIM systemen worden ingevoerd. Daar de druk vanuit de consument komt, zijn retailers en groothandels hierin veelal verder dan fabrikanten.

Naast het definiëren van het juiste datamodel, is het inrichten van slimme en efficiënte processen en het opzetten van een PIM/MDM organisatie en governance model minstens zo cruciaal. Ook dit jaar blijkt dat er nog steeds veel handmatig aan de product content wordt gewerkt. Wel worden er meer data ontvangen vanuit datapools met als gevolg een daling van het aantal individuele datafeeds. De zorg voor goede datakwaliteit is, net als bij het vorige onderzoek, onverminderd groot en met de steeds verder uitdijende hoeveelheid content is efficiency in de verwerking van product data een belangrijke reden om te kiezen voor een geavanceerde PIM oplossing.

Dit rapport bevat de resultaten van het 2017 onderzoek van Squadra en geeft een overzicht van de status quo van PIM in Nederland: 66 verschillende B2B en B2C bedrijven, variërend van fabrikanten, groothandels en retailers, participeerden in dit onderzoek. Daar waar sprake is van duidelijke verschillen met ons onderzoek van twee jaar geleden, wordt dit tekstueel en/of schematische verklaard.

 MDM Belangrijker Dan Ooit
Machine Learning is de Toekomst voor Jouw Online Strategie! 
Deel artikel:
Squadra
Link gekopieerd naar clipboard
Download artikel  
Wil je meer weten over dit onderwerp?
Wim Griffioen
Wim Griffioen
Laat je gegevens achter en dan neem ik contact met je op.
Contact  
Contact  
Wim Griffioen
Wim Griffioen
Wil je meer weten over dit onderwerp?
Laat je gegevens achter en dan neem ik contact met je op.
Contact  
Contact  
Diensten
Data Foundation 
Analytics 
Artificial Intelligence 
Digital Commerce 
Digital Leadership 
Digital Transformation 
Over ons
Kantoren 
Kernwaarden 
MVO beleid 
Partners 
Links
Kennis 
Cases 
Carrières 
Privacy 
Cookies 
Blijf op de hoogte
Squadra
   
Copyright © 2025 Squadra. Alle rechten voorbehouden.
Squadra
Code gekopieerd naar clipboard