Cases
Sligro, marktleider in foodservices in Nederland, heeft de ambitie om internationaal te groeien. Om dit mogelijk te maken investeert zij in een nieuwe ERP-omgeving, met als doel een uniforme wijze van werken te realiseren in een schaalbaar model. Met inmiddels twee derde van de omzet vanuit online, speelt het familiebedrijf én beurs-genoteerde onderneming daarbij in op de trend van digitalisering. Door datagedreven te werken heeft zij als doel om zowel de dienstverlening naar klanten te personaliseren en te verbeteren, als om de eigen operatie te stroomlijnen.
De afgelopen jaren heeft Sligro een Enterprise Data Warehouse ontwikkeld dat dient als bron voor inmiddels ruim 1.500 rapportages. Begonnen binnen Finance bedient dit platform nu 1.100 gebruikers vanuit Marketing, Sales, Inkoop, Logistiek, HR en andere afdelingen.De geboden inzichten zijn nu echter vrij statisch en niet altijd onderling vergelijkbaar. De focus op digitalisering verlangt van Sligro een andere benadering van data en analytics. Het huidige platform ondersteunt geen self-service inzichten. Squadra werd dan ook gevraagd om een transitie in gang te zetten naar een nieuwe manier van werken, ondersteund door een nieuwe tool voorself service.
Squadra is onder andere gespecialiseerd inAnalytics. Zij heeft Sligro dan ook geholpen met de transitie naar een nieuwe datagedreven manier van werken. Squadra heeft hierbij in de eerste fase van realisatie een self-service analytics omgeving gerealiseerd voor 60 medewerkers binnen Sales. Mede hierdoor is 10 tot 20% van de bestaande informatieproducten gerationaliseerd.