Digital Commerce.

Digital Commerce draait om hoe bedrijven met klanten omgaan en gebruikmaken van verschillende platforms, om zo de klantervaring te verbeteren en te personaliseren, omzetgroei te stimuleren en contentcreatie processen te digitaliseren.
Hoofdafbeelding


Aanpak

Succes In Elke Fase Van Transformatie.

Squadra bereikt resultaat door de kern van elke datastrategie perfect in balans te brengen: de mensen die het proces uitvoeren, het proces zelf, de data die alles aandrijft, de benodigde governance en organisatie, en de ondersteunende systemen.

Ons SCOPE+ framework staat centraal in deze aanpak. Het biedt een heldere structuur om een complete, doelgerichte oplossing te ontwikkelen. De 6 stappen vormen samen een digitaal veranderingsproces. In elke fase bieden wij concrete diensten die jouw transformatie tot een succes maken.

Digital Commerce
 

Strategy

Bij Squadra ontwikkelen we samen met jou een effectieve transformatiestrategie voor commerce. We helpen je een duidelijke visie te formuleren, concrete doelen te stellen en de kritische succesfactoren te bepalen. Zo vertalen we jouw commerciële strategie naar een haalbare Digital Commerce roadmap
 

Change Readiness

We beoordelen de gereedheid van jouw organisatie op een holistische manier. We kijken naar je klantsegmenten, hun omnichannel-trajecten, je commerciële organisatie en processen, en de data en applicaties. Het resultaat? Een concreet verbeterplan om klantinteractie en -betrokkenheid te digitaliseren en versterken.
 

Outline Solution

Op basis van eerdere assessments vertalen we jouw visie en vereisten naar een samenhangende IT-architectuur en betrouwbare oplossingen. We ondersteunen je bij het selecteren en beoordelen van softwareleveranciers, zodat je de beste fit voor jouw behoeften vindt.
 

Project Definition

Als Business & Project Owner of Integratie Specialist zorgen we ervoor dat de implementatie op koers blijft. We stellen een heldere multi-partner sprintplanning op en definiëren de doelstellingen, scope, activiteiten, mijlpalen en risico’s van het project.
 

Execution & Evaluation

Op basis van onze ervaring met talrijke Digital Commerce-projecten hebben we een bewezen implementatieaanpak ontwikkeld. Deze omvat UX/UI-design, systeemconfiguratie, integratiedesign en -ontwikkeling, datamigratie, procesoptimalisatie en organisatorische veranderingen.
 

Continuous Improvement

We verbeteren continu contentcreatie, data-analyse, systemen en processen, zodat ze effectief blijven en aansluiten op jouw bedrijfsdoelen. We ondersteunen de evoluerende behoeften van jouw bedrijf op een flexibele en wendbare manier.

Voordelen

Verbeter Klantbetrokkenheid Met Digital Commerce.
 

Verhoogde klantbetrokkenheid

Digitale tools stellen jouw bedrijf in staat om een gepersonaliseerde winkelervaring aan te bieden op basis van klantdata.
 

Breder bereik en toegankelijkheid

Het inzetten van meerdere digitale kanalen stelt jouw bedrijf in staat om 24/7 in contact te komen met klanten wereldwijd.
 

Verbeterde verzameling van data en inzichten

Digitale transacties genereren waardevolle data over klantgedrag en -voorkeuren.
 

Schaalbaarheid en flexibiliteit

Schaal bedrijfsprocessen op basis van marktinzichten, of pas je marketingmix snel aan.
 

Verhoogde klantbetrokkenheid

Digitale tools stellen jouw bedrijf in staat om een gepersonaliseerde winkelervaring aan te bieden op basis van klantdata.
 

Breder bereik en toegankelijkheid

Het inzetten van meerdere digitale kanalen stelt jouw bedrijf in staat om 24/7 in contact te komen met klanten wereldwijd.
 

Verbeterde verzameling van data en inzichten

Digitale transacties genereren waardevolle data over klantgedrag en -voorkeuren.
 

Schaalbaarheid en flexibiliteit

Schaal bedrijfsprocessen op basis van marktinzichten, of pas je marketingmix snel aan.