Cases
Sligro is een prominente Nederlandse groothandel in voedings- en non-foodartikelen, met een focus op de horeca en detailhandel. Het bedrijf valt op door het uitgebreide aanbod van meer dan 78.000 producten, klantgerichte service en innovatieve oplossingen voor de horecasector en aanverwante gebieden. Met 50 regionale zelfbedieningsgroothandels, 8 bezorggroothandels en 2 sterke franchiseformules speelt Sligro een cruciale rol in de Nederlandse voedselketen.
Voor Sligro bestond de uitdaging uit het aanvullen van gegevens voor zo’n 20.000 non-food artikelen. Aanvankelijk waren er slechts beperkte productkenmerken beschikbaar. Om klanten voldoende informatie te verstrekken over deze producten en zo de klantervaring te verbeteren, besloot Sligro de bestaande productinformatie aan te vullen met externe bronnen zoals PDF’s, afbeeldingen en websites.
Het handmatig invoeren van productkenmerken bleek echter een tijdrovende en foutgevoelige taak te zijn. Daarom was Sligro op zoek naar een oplossing om relevante productinformatie sneller, nauwkeuriger en efficiënter te verzamelen.
Sligro heeft Squadra gevraagd om twee proof-of-concepts (POC’s) uit te voeren voor de productcategorieën ‘pannen’ en ‘drinkbekers’. Squadra implementeerde hun softwareproduct PowerImprove.ai, dat gebruikmaakt van algoritmen voor het extraheren van gegevens uit teksten, afbeeldingen, PDF’s en websites. Hierdoor kon Sligro de productkenmerken op een geautomatiseerde manier aanvullen.
Door de samenwerking met Squadra Machine Company en de implementatie van PowerImprove.ai heeft Sligro op een efficiënte en nauwkeurige manier haar productdata kunnen verbeteren. Dit leidde niet alleen tot een optimale klantervaring, maar resulteerde ook in opmerkelijke resultaten: de vindbaarheid van pannen steeg met maar liefst 84%, wat heeft gezorgd voor een stijging van 18% in het aantal bestellingen.