Squadra logo
  • Diensten 
  • Over ons 
  • Kennis 
  • Cases 
  • Carrières 
  • Contact  

  •  Taal
    • English
    • Nederlands

  •   Zoeken op deze site
  •  
  1.   Cases
  1. Home
  2. Cases
  3. Sligro

Cases

Realiseren van self-service analytics voor Sligro’s sales team

Met tweederde van haar omzet vanuit online, wordt Sligro steeds meer een digitale dienstverlener. Lees deze case om te ontdekken hoe Sligro self-service analytics inzet om haar sales te verhogen.
Hoofdafbeelding
11 juli 2023 • 2 min leestijd
Analytics   Self-Service  
Analytics   Self-Service  
Realiseren van self-service analytics voor Sligro's sales team
  •   Datagedreven manier van werken
  •   Self-service analytics voor sales
  •   20% reductie van rapportages
Deel artikel:
Squadra
Link gekopieerd naar clipboard

Marktleider in food services  

Sligro, marktleider in foodservices in Nederland, heeft de ambitie om internationaal te groeien. Om dit mogelijk te maken investeert zij in een nieuwe ERP-omgeving, met als doel een uniforme wijze van werken te realiseren in een schaalbaar model. Met inmiddels twee derde van de omzet vanuit online, speelt het familiebedrijf én beurs-genoteerde onderneming daarbij in op de trend van digitalisering. Door datagedreven te werken heeft zij als doel om zowel de dienstverlening naar klanten te personaliseren en te verbeteren, als om de eigen operatie te stroomlijnen.

  • Afzetmarkt in Nederland & België
  • B2B foodservices
  • Bezorging & zelfbediening

Versnipperde en tegenstrijdige inzichten  

De afgelopen jaren heeft Sligro een Enterprise Data Warehouse ontwikkeld dat dient als bron voor inmiddels ruim 1.500 rapportages. Begonnen binnen Finance bedient dit platform nu 1.100 gebruikers vanuit Marketing, Sales, Inkoop, Logistiek, HR en andere afdelingen.De geboden inzichten zijn nu echter vrij statisch en niet altijd onderling vergelijkbaar. De focus op digitalisering verlangt van Sligro een andere benadering van data en analytics. Het huidige platform ondersteunt geen self-service inzichten. Squadra werd dan ook gevraagd om een transitie in gang te zetten naar een nieuwe manier van werken, ondersteund door een nieuwe tool voorself service.

  • Verouderde systemen
  • Behoefte aan nieuwe manier van werken
  • Squadra introduceert self-servic eanalytics

Datagedreven manier van werken voor sales  

Squadra is onder andere gespecialiseerd inAnalytics. Zij heeft Sligro dan ook geholpen met de transitie naar een nieuwe datagedreven manier van werken. Squadra heeft hierbij in de eerste fase van realisatie een self-service analytics omgeving gerealiseerd voor 60 medewerkers binnen Sales. Mede hierdoor is 10 tot 20% van de bestaande informatieproducten gerationaliseerd.

  • Datagedreven manier van werken
  • Self-service analytics voor sales
  • Tot 20% reductie bestaande informatieproducten
 Leolux
Sonepar 
Deel artikel:
Squadra
Link gekopieerd naar clipboard
Download artikel  
Wil je meer weten over dit onderwerp?
Mark Dumay
Mark Dumay
Laat je gegevens achter en dan neem ik contact met je op.
Contact  
Contact  
Mark Dumay
Mark Dumay
Wil je meer weten over dit onderwerp?
Laat je gegevens achter en dan neem ik contact met je op.
Contact  
Contact  
Diensten
Data Foundation 
Analytics 
Artificial Intelligence 
Digital Commerce 
Digital Leadership 
Digital Transformation 
Over ons
Kantoren 
Kernwaarden 
MVO beleid 
Partners 
Links
Kennis 
Cases 
Carrières 
Privacy 
Cookies 
Blijf op de hoogte
Squadra
   
Copyright © 2025 Squadra. Alle rechten voorbehouden.
Squadra
Code gekopieerd naar clipboard