Cases
Rensa is een toonaangevende technische groothandel in de verwarmings- en ventilatiemarkt. Via een geavanceerd logistiek model levert de Rensa groep producten aan professionele installateurs in de woning- en utiliteitsbouw door heel Europa. Ze vervoeren in totaal 1,3 miljoen producten, waarvan 400.000 zich in Nederland bevinden.
Voor de online verkoop is het essentieel dat Rensa-producten beschikken over specificaties en beschrijvingen. Deze dienen bij voorkeur in meerdere talen te zijn om de vindbaarheid in Google te optimaliseren. Het creëren van aantrekkelijke en unieke productomschrijvingen is echter een tijdrovende en lastige taak. Daarom zocht Rensa naar een innovatieve softwareoplossing die automatisch marketingteksten kan genereren op basis van productkenmerken.
Powertext.ai heeft een geavanceerd platform ontwikkeld dat automatisch productbeschrijvingen genereert, gebaseerd op de kenmerken van de producten. De productbeschrijvingen zijn uniek en kunnen in meerdere talen voor elk product worden geproduceerd. Dit gebeurt met behulp van sjablonen en geavanceerde Machine Learning-technologie. Voor elke productcategorie is er een specifiek sjabloon met basis- en alternatieve teksten, gebruiksvoorwaarden en prioriteiten. Een slim ‘shuffling’-algoritme zorgt ervoor dat elke productbeschrijving uniek is.
Met de software van Powertext.ai kan Rensa zijn gehele productassortiment nu veel sneller digitaliseren. Dit geldt niet alleen voor de snelverkochte artikelen, maar ook voor minder populaire producten. Elk product heeft vandaag de dag een unieke beschrijving, wat de vindbaarheid in Google aanzienlijk verbetert. Door deze verbeterde zichtbaarheid worden producten vaker ontdekt en verkocht. Daarnaast kunnen Rensa’s producten nu snel in verschillende talen worden aangeboden, wat het verkoopgebied fors uitbreidt.