Cases
Fabory is de marktleider op het gebied van bevestigingsmiddelen in de Benelux, met een assortiment van meer dan 400.000 producten. Het bedrijf biedt een compleet scala aan bevestigingsmiddelen, gereedschappen, industriële artikelen en maatwerkoplossingen. Het productassortiment wordt continu uitgebreid en is verkrijgbaar via de webshop en de Fabory Centres. Fabory is actief in tien Europese landen, heeft tien locaties en vijf distributiecentra, en werkt samen met 3.000 leveranciers.
Het uitgebreide assortiment van Fabory vereist een gedetailleerd classificatiesysteem met bijbehorende documentatie. De wereldwijde leidende positie van Fabory in hun sector vraagt om een heldere categoriestructuur voor het assortiment en een efficiënt gebruik van classificatiehiërarchieën. Hiervoor zijn controles en consistentie van gegevens essentieel. Fabory is op zoek naar oplossingen die hen in staat stellen om een datamodel en basis kwaliteitsregels op te stellen, en bovendien de data te optimaliseren op basis van dit model en de kwaliteitsregels. Daarom heeft Fabory Squadra Machine Learning Company ingeschakeld voor de benodigde hulpmiddelen.
Squadra Machine Learning Company is gespecialiseerd in Smart Product Data Management en AI-Commerce. Met de softwarediensten van PowerSuite.ai is het de bedoeling dat Squadra MLC de productgegevens optimaliseert. Door gebruik te maken van hun ervaring en de softwarecomponenten van PowerSuite.ai op het gebied van clustering, classificatie en kwaliteitscontrole, kan Squadra MLC een oplossing aanbieden die voldoet aan de eisen van Fabory. Ze hebben een tool ontwikkeld die een nieuwe categoriestructuur voorstelt en kenmerken toevoegt aan de juiste categorieën.
De oplossing moet in eerste instantie categorisering en classificatie voorstellen op basis van bestaande productinformatie uit platte bestanden van Fabory, en het moet gebruikers toestaan om deze voorstellen goed te keuren of af te wijzen. De oplossing leert van deze feedback om toekomstige voorstellen te verbeteren. Daarnaast moet de tool voorstellen doen voor opschonings- en normalisatieactiviteiten en de mogelijkheid bieden om eerder uitgevoerde acties ongedaan te maken of herhaaldelijk toe te passen. Fabory wil controle over het proces houden, wat inhoudt dat de oplossing suggesties moet geven, maar geen handelingen mag verrichten zonder menselijke goedkeuring.
Squadra heeft Fabory de benodigde tools geleverd voor een gedetailleerd classificatiesysteem met uitgebreide documentatie. Een efficiënte categorie-indeling verbetert zowel interne als externe processen. Dit omvat de productdata die geleverd wordt, evenals de presentatie van producten op de webshop. Duidelijke productinformatie resulteert in een verbeterde klantreis, waardoor klanten gemakkelijker hun gewenste product kunnen vinden.